Anmälningsvillkor

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att ångra dig och avboka din anmälan genom att meddela oss senast 14 dagar efter det att vi bekräftat din anmälan.

Om du anmäler dig via vår hemsida får du ett e-postmeddelande som bekräftelse. Om du anmäler dig via telefon får du en muntlig bekräftelse i samband med telefonsamtalet. Om du ångrar din anmälan, ange tydligt vilken kurs det gäller samt dina personuppgifter. Får vi din avbokning senast 14 dagar efter det att vi bekräftat din anmälan så har du rätt att få tillbaka hela din inbetalda avgift från oss, inom 30 dagar. Detta gäller dock inte om du påbörjat kursen.

Vill du ångra din anmälan hittar du telefonnummer och e-postadress till oss på hemsidan under styrelse. Enklast för dig är dock att svara på bekräftelsemejlet vi skickar ut.

Ångerrätten gäller inte för föreläsningar eller liknande som skall äga rum en bestämd dag.

Vi kan tvingas ställa in en kurs före start. Du får då hela avgiften tillbaka.

Avanmälan

Förutom vad gäller ångerrätten (se ovan) är anmälan bindande. Om du avanmäler dig när tiden för ångerrätten löpt ut, har vi rätt att ta ut en administrationsavgift. Storleken på avgiften beror på våra kostnader, men uppgår till minst 100 kronor. Om du avanmäler dig efter kursstart är du skyldig att betala full kursavgift.


Personuppgiftslagen PUL

För att underlätta administrationen IT-behandlar vi uppgifter om namn, adress, telefon, e-post samt vilken verksamhet du deltager i hos oss. Uppgifterna använder vi också för att sända dig information om kommande verksamhet. Om du vill avböja fortsatt information, skriv till oss!

Vi samarbetar med Studiefrämjandet på alla våra aktiviteter.